حسابداری و کنکور

حسابداری و کنکور
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1
بازدید کل : 15206
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

 

۱. زمان تثبیت فرارسیده نه مرور

* معمولا در هفته های پایانی بهرتین رویکردی که عزیزان داوطلب می تونند انتخاب کنند تاکید رو مباحث مفهومی و جمع بندی نکات یادداشت برداری شده در طی دوره مطالعه هست. عملا مرور سرفصلهای جدیدی که در ماههای اخیر نتونستید بهشون برسید کار اشتباهی هست. چه بسا سبب فراریت مابقی فصول تثبیت نشده در ذهن شما بشه. بنا بر این پیشنهاد می کنم. دروسی مثل حسابرسی (مورد تاکید بسیار قرار دارد) که در همون زمان مطالعه در ماههای نخستین تموم شده رو مجددا از روی خلاصه نکات کتابهای موجود یا منابع معرفی شده و یا همون فیش های خلاصه برداری شده مرور کنید. سعی کنید در یک زمان ثابت در 2 هفته اخیر حداقل مجموعه 8 سال آزمون اخیر رو بررسی کنید و شبی 1 آزمون رو مورد تحلیل قرار بدید.

** برای سایر دروس مثل مالی و صنعتی که معمولا روند طراحی بر آزمون 3 سال اخیر متمرکز هست علاوه بر پیشنهاد مرور تستهای مزبور در سالهای اخیر (دوره 3 ساله) پیشنهاد می کنم مفاهیم مندرج در استانداردها که از ازمون سال 85 بصورت جدی در کنکور مطرح شده رو مرور کنید.

*** بد نیست برای جمع بندی از نکات و خلاصه های استانداردهای حسابداری و حسابرسی نیز بهره ببرید. نمونه اسلایدهای آموزشی در سایت سازمان حسابرسی بصورت رایگان قابل دانلود هست (www.audit.org.ir). مرور تستهای استانداردهای حسابداری نیز برای جمع بندی مباحث مناسب هستند و توصیه میشه.

**** در خصوص درس حسابرسی تاکید طراحان در حال حاضر عمدتا بر محور سه سرفصل گزارش حسابرس و بازرش قانونی شواهد حسابرسی (مربوط به چرخه های معاملاتی) و موضوع کنترلهای داخلی هست. شالوده اصلی طراحی سوالات بر حول این سه محور خواهد بود و عزیزانی که تمایل به افزایش نتیجه خودشون در خصوص حسابرسی دارند، بد نیست موضوع برنامه ریزی رو نیز در اولویت قرار بدند.

***** در خصوص استانداردهای حسابرسی حتما از استاندارد جدید مربوط به شناسایی خطر کنترل در حسابرسی و بحث اجزای 5 بخشی خطر کنترل نیز مروری داشته باشید. الگوی 3 بخشی در حوزه خطر حسابرسی از منابع قدیمی هست و استاندارد در سال گذشته بروز شده. بحث گزارشگری و ... کماکان همان منابع استاندارد هستند و تغییری رو از 84 به بعد شاهد نبودیم.

****** در خصوص حسابداری صنعتی هم تستهای CPA مفهومی هم فراموش نشه.

2. به کم قانع باشید.

اونچه مشاوران کنکور در روزهای اخیر مکررا به داوطلبان اشاره می کنند این هست که هر آنچه خواندید کافیست بهتر است بر مباحث قبلی تسلط کامل پیدا کنید. شخصا پیشنهاد می کنم از موضوع تخصیص سرفصل ها استفاده کنید. عزیزان توجه داشته باشید معمولا سرفصلهایی در هر آزمون بصورت مکرر مورد نظر طراحان قرار داره برای هر درس و شناسایی این موضوع تنها در گروی مرور پآرشیو طراحی سوالات هست. بنابراین اگر سرفصلی از این موارد مورد مرور و مطالعه شما قرار نگرفته بنظرم بهتر ه از برنامه حذف بشه.

3. حذف استرس و نگرانی

- تمام مواردی که لازم بوده توسط شما مرور شده. بهتره به موضوعاتی که فرضا نخوندید یا روش مسلط نیستید فکر نکنید. بدونید هر چه استرس کمتر داشته باشید بازده شما بالاتر خواهد بود. کنکور هم یک آزمون کوچک در زندگی هست و شما مطمئنا از اون هم سربلند بیرون خواهید آمد. نگران نباشید. اون هایی که توکل کردند و با توسل تلاش رو فراموش نکردند زودتر به این آرامش می رسند.

4. زبان تخصصی و ریاضی و آمار

- در مورد درس زبان همونطور که عنایت دارید مجموعه 15 سوال مربوط به بخش عمومی عمدتا روی لغت بنا شده بنابراین دوستانی که دایره لغاتش خوب هست می تونند از این بخش استفاده خوبی کنند زیرا بسیاری از واطلبان علاقه ای به درس زبان ندارند. در مورد بخش تخصصی هم که باید بر روی هنر ترجمه خودتون تاکید داشته باشید. و صد البته سرکت در ترجمه. با این اوصاف روشی که معمولا در آزمونهای درک تافل هم پیشنهاد شده اینه. به جای مرور متن سعی کنید، ابتدا سوالات مربوط به متن رو سریع بخونید بدون اینکه به گزینه ها نگاه کنید. موارد مربوط در سوال رو بصورت خلاصه و سریع در متن بنویسید. فرضا اگر متن در مورد تاریخچه حسابرسی سوالی مطرح کرده بود شما در گوشه بنویسد تاریخچه حسابرسی یا ... و سپس با مرور سریع متن بدنبال مقصود سوال بگردید. اینطوری خیلی سریعتر 15 سوال تخصصی رو موفق به پاسخگویی خواهید شد.

- در مورد آمار و ریاضی بهر حال در دفترچه اول باید تخصیص زمان بدید وگرنه نمی رسید تمام سوالات رو عمیقا بررسی کنید. بهتره عزیزانی که دردرس ریاضی و آمار هرکدوم قویتر هستند به دنبال سوالات مورد نظر و سرفصلهای مطالعه شده خودشون بگردند. اگر بتونید از این روش استفاده کنید و هم ریاضی و امار و هم زبان رو در حد نسبی جواب بدید خیلی خوب خواهد بود.

- در درس ریاضی و آمار هم سرفصلهایی هستند که خیلی زودتر میشه به پاسخ رسید و ساده تر هستند. بنابراین پاسخگویی به سوالات مزبور باید در اولویت قرار بگیره.

5. گله مندی دوستان از  نتایج آزمونهای آزمایشی

دوستانی در آزمونها پارسه ماهان و سنجش شرکت کردند و از نتایجشون راضی نبودند. بارها تاکید کردم این ازمونها از الگوی استانداردی پیروی نمیکنند خیلی ها از این آزمونها علاوه بر اینکه راضی نیستند ، براشون مفید هم نبوده. بنابراین به رتبه ها و درصدهای اورده شده توجهی نکنید (بنده در جریان نحوه طراحی سوالات آزمونهای آزمایشی موسسات هستم و چند تن از دوستان نزدیک خودم طراح همین آزمون ها هستند). بصورت منطقی هم نباید انتظار داشت که این آزمونها درحد حرفه ای و کنکور باشند. عزیزان شرکت کننده در این آزمونها باید بر موضوع رقابت و زمانبندی تاکید داشته باشند. و نکته دیگر اینکه عملا مرور برخی از سرفصلها با برنامه اشاره شده در این موسسات (برنامه ازمونی) ممکن و عملی نیست. فرضا در سال قبل به خاطر دارم شخصی طی نامه ای اشاره کرد که در آزمونهای موسسه ای معروف شرکت کرده و علارغم اینکه رتبه ای زیر 100 داشته در بیشتر آزمونها در کنکور سراسری  رتبه بالای 2000 آروده و بالعکس این موضوع صادق بوده. بنابراین بهتر و منطقی تر" فراموش کردند نتایج آزمونهای آزمایشی هست.

 با تشکر ازدوستان مشاور...................................................


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, توسط مهرداد مردانی فر